La meva nova bici és una Felt B2

Sempre m'han agradat les bicicletes de triatló o contrarrellotge per les seves línies. Són unes màquines dissenyades per anar el més ràpid possible en llargues distàncies i són molt específiques. Tenen alta tecnologia per tots costats i es reflexa en un preu final elevat per una bici d'un ús tan particular.

Tot i així em vaig decidir a comprar-ne una per poder dur-la a l'Ironman de Niça. Necessitava decidir-me ràpid per poder entrenar amb ella. En principi anava a mirar una Orbea Ora o una Cannondale Slice que sempre m'han agradat, però vaig llegir per casualitat coses bones de les Felt i vaig veure que la B16 estava bé de preu. Després em vaig fixar en els components i vaig trobar que la B12 estava millor. Al final vaig comparar les geometries de la Orbea i la Felt amb l'ajuda del Photoshop superposant les dues siluetes i vaig optar per la Felt.

El problema va ser trobar la bici perquè l'importador de la Península més França no tenia diners per comprar bicis i havia de buscar-la per Europa via internet. Quan em vaig decidir ja no quedava cap Felt B12 de la meva talla a Europa confirmat pel distribuïdor internacional. Un cop em creia que em quedava sense bici vaig veure a la botiga anglesa d'Evans Cycles una oferta d'una B2 del 2009 (el model superior) a un preu més barat que la B12 del 2010 i la única talla disponible era la meva. Millor carboni, millor forquilla, diferents rodes i canvis Dura-Ace. La vaig comprar a Evans Cycles.

La B2 és com la B12 que buscava però amb una forquilla espectacular i amb un carboni de qualitat superior i components millors. L'únic problema es que porta uns plats FSA de contrarrellotge de 54 x 42 que per mi són una mica exagerats. Vaig comprar un plat de 39 també de FSA per canviar l'interior.

Divendres 14 de maig rebo la bici a casa molt ben empaquetada i pujo a la Cerdanya. Primeres observacions: Porta un cablejat massa llarg pensat per a que l'usuari la pugui adaptar, els frens estan intercanviats (a l'anglesa), les pinces de fre (unes Tektro R740) flexen una mica i la direcció està fluixa. Dissabte al matí visita a Jorma on compro el suport de portabidons i els portabidons a més d'unes pinces de fre 105 negres entre altres coses.

Dissabte tarda de sessió de mecànica (amb ajut patern):

  1. Munto el Carbon Wing de X-lab i els portabidons (dos Cannondale i un Zipp blanc).
  2. Trec les bieles i plats, canvio el plat de 42T pel de 39T i ho torno a muntar.
  3. Desmunto els cables de fre. Després d'una hora aconseguim trobar la manera de passar les fundes pel manillar pla de triatló i que les fundes s'aguantin a les manetes de fre. En el procés m'adono al final que he intercanviat les manetes de fre. Com ens ha costat molt posar-les es queden així.
  4. Canvio la pinça del davant de fre (el 105 és més sòlid i és més aerodinàmic). L'ajusto.
  5. Trec els plats. Canvio la pinça de darrera de fre (si, està sobre la caixa de pedalier i darrera el plats), me n'adono que toca lleugerament el quadre i que no hi cap, poso l'anterior pinça i ho ajusto tot retallant les fundes a la longitud correcta. Munto els plats i bieles.
    Una alternativa seria muntar uns cantilevers aero T925 de TRP (Tektro Racing Products) com aquí on posen un Tektro-Oval menys potents però no se si guanyaria realment potència de frenada.
  6. Retallo les fundes de canvi i torno a posar els cables de canvi.
  7. Desmunto la direcció, l'ajusto com bonament puc amb les instruccions de la web i ho torno a muntar tot. El resultat és bastant acceptable.
  8. Poso el comptaquilòmetres.
Diumenge faig la primera sortida. Marxa cicloturista les Goges organitzada pel C.C. Banyoles on em trobo molts coneguts i que volia fer amb el Pep, Joan i Sergi. Em vaig "apajarar", però no va ser culpa de la bici, sinó meva. Primeres conclusions: casca els canells i les cervicals perquè vaig més a sobre del manillar (no vaig anar massa acoblat). La punyetera direcció s'ha tornat a afluixar (però he descobert com apretar-la correctament). Cal abaixar una mica la punta del seient.
És una bala, bastant còmode de portar i més fàcil de conduir del que em pensava. Al principi em feia por entrar ràpid en algunes corbes però al final baixava molt segur i ràpid.

En resum, tinc ganes de fer més quilòmetres.

Actualització:
He corregit el problema de la direcció gràcies al video de com muntar la forquilla Felt Bayonet i a aquest fòrum on recomanaven posar fixador a tres cargols de la direcció per evitar que s'afluixessin.
Després d'uns quants quilòmetres més haig de fer un petit ajust al manillar: avançar 1,5 cm les barres dels acoples. També hauria de posar espuma als recolzabraços, que l'alumini és molt dur.
He detectat un problema mica tonto. El que passa es que si passo per un sot mínimament gran, tinc el risc de perdre els bidons de redera el seient. La raó es que amb el pes de l'aigua el bidó es deforma i cau de costat, la solució és provar altres bidons amb el plàstic més dur.

4 comentaris:

Daniel 5/17/2010 11:11 p. m.  

quina feinada que vas tenir dissabte, això si que és apurar la frenada, anar-la a buscar divencres, muntar-la més posar al teu gust el nous components, ajustar-la i diumenge ja poder sortir a rodar amb ella. Just in time !!
Ara les 1as sortides a adaptar nova postura,etc....
Ja tinc ganes de veure-la, o millor dit, de sentir-la, pq estir segur que sona com un avio !!

Rodacorriols 5/18/2010 10:15 a. m.  

Molt guapa! ara a volar a les carreres!
Felicitats!
Salut i contrarellotge

Anònim 5/26/2010 10:06 p. m.  

Oriol, ets increíble!!!!

Aquest cap de setmana m'han explicat el bombonet que t'havies comprat i el volia veure... L'estem mirant amb l'Ester i estem flipant...

Molta sort!!!

JORDI I ESTER

Ocell 5/27/2010 7:06 p. m.  

Gràcies a tots, a veure quan la podeu veure en directe que és més maca.

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari.

Sobre Ocellz

L'oriolus oriolus és un ocell que es troba a Catalunya. Aquest bloc es d'algú que es diu com ell.

Actualment llegint

  • El noi sense color i els seus anys de pelegrinatge (Haruki Murakami)
  • Foundation (Isaac Asimov) [ebook]
  • NGM June issue

Formulari de contacte

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

Wikiloc - Rutes y punts de interés GPS del Món